Opstart

Opstartsmøde inden barnet starter.

Opstartsmøde afholdes når forældrene har sagt ja til tilbuddet om at barnet skal starte i Specialbørnehaven Marte Meo. Udover forældrene deltager afgivende tilbud, det vil sige pædagoger fra nuværende børnehave eller dagplejer. Der kan også være andre faggrupper som på forskellig vis har kendskab til eller har arbejdet med barnet.

Formålet med mødet er at få en nuanceret beskrivelse af barnets udfordringer og ressourcer. Således at vi kan være bedst muligt klar til at modtage barnet.

Mødet afsluttes med en kort snak om, hvordan barnets hverdag vil blive tilrettelagt i Marte Meo og om hvordan indkøring helt konkret vil foregå.

Praktiske forhold omkring opstart aftales med primærpædagog

Praktiske forhold om hvad der for eksempel skal medbringes i børnehave, bleer, mad osv. aftales med den primærpædagog der er tilknyttet barnet, ved opstartsmødet.

Indkøring af barnet aftales ligeledes med primærpædagogen. Vi anbefaler forældrene at afsætte tid til en rolig indkøring, sådan at barnet får gode muligheder for at lære de nye voksne, børn samt omgivelserne at kende.